A vállalat sikerét pontosan tükrözi, hogy a Tesla volt a 2024-es év legkeresettebb autómárkája Kanadában, Dél-Koreában, Skandináviában, Afrika és európa több országában, valamint Egyesült államokban is, egy új tanulmány szerint.
A Google Trends adataira épülő tanulmány szerint, ami 155 ország kereséseinek adatait használta fel, a Tesla még tovább erősítette vezető pozícióját mint elektromos autó gyártó. Ez jelentős növekedést mutat a 2023-as évhez képest.
Kanada kiemelkedően teljesít az elektromos járművek bevezetésében. Ebben komoly szerepet játszanak a még most is meglévő kormányzati támogatások, mind a vállaltok mind a magánszemélyek felé. Továbbá a töltőállomások hálózatának rohamos fejlesztése szintén ösztönzően hat a lakosságra, illetve Kanadában hosszú évek óta nagy hangsúlyt fektetnek a fenntarthatósággal kapcsolatos tudatosságra is. Ezért lehet az, hogy a Tesla toronymagasan a legnépszerűbb elektromos autó ebben az országban. Ezen belül pedig főleg a Model Y és a Model 3 típusok kelendőek.
A Toyota még mindig világelső
A fenti sikerek ellenére a Toyota megőrizte vezető szerepét a múlt évben is, ezt mutatja, hogy ez az autómárka a legnépszerűbb a világ 64 országában. Ennek oka pedig az, hogy a Toyota évtizedek óta a megbízhatóságra, minőségre és a megfizethetőségre helyezi a fókuszt, ami hosszútávon kifizetődő.
Európai elektromos autógyártók is növekedtek az elmúlt évben. A BMW és a Fiat jól teljesített a keresésekben, különösen a Közel-Keleten és Európa egyes országaiban.
Az amerikai tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a Tesla mint autómárka nemcsak Kanadában és Észak-Amerikában növelte jelentősen az online jelenlétet hanem az egész világon. Az egyre szélesebb körben elterjedő elektromos járművekkel és ezek infrastruktúrájának fejlődésével, a Tesla megszilárdíthatja vezető pozícióját az elkövetkezendő években.