Tesla Model Y (Juniper) – Miért szeretik, és miben fejlődött? Összehasonlítás

2025.01.29 | Tesla Model Y

Kiemelt termékeink


A Tesla Model Y Kínai gyártásának köszönhetően, a Juniper már megjelent néhány ázsiai és csendes-óceáni országban (Kína, Hongkong, Japán, Makaó, Ausztrália és Új-Zéland). Értelemszerűen a többi kontinens országai is követni fogják a megjelenést az elkövetkezendő időben. Európát és Észak-Amerikát a Berlini, Fremonti és a Texasi gyárak fogják kiszolgálni.


Egy kis háttér Model Y háttér


Az eredeti Model Y 2020-ban jelent meg, és a Tesla modellek között, nagyon hamar a legsikeresebb modellé vált. Gyártják németországban, kínában és az Egyesült Államokban is. A formatervezés alapjait, a szintén nagyon sikeres Model 3 adta, viszont rendezettebb belső teret alakítottak ki benne és kapott néhány műszaki fejlesztést. A Model 3-nak egy évvel ezelőtt jelent meg a ráncfelvarrott változata Highland néven, ebből adódóan nyilvánvaló volt, hogy záros határidőn belül a Model Y is megújul. Az új modell tehát itt van és Juniper névre hallgat, bár hozzá kell tenni, hogy a Tesla hivatalosan sehol nem használja sem a Highland sem a Juniper megnevezéseket.


A kifutó Model Y sosem volt problémamentes, a legtöbben a felfüggesztésre panaszkodtak, keménysége miatt, ami jó útfelületen átlagosan teljesít de rosszabb utakon erősen kompromisszumos. A Tesla többször is módosított a futómű beállításokon ez évek folyamán de a probléma sosem szűnt meg teljesen. Ehhez a problémához társuló zajok bejutása az utastérbe, szintén sokakat zavart.


Külső megjelenés

A Tesla mindig is sokat adott a különleges és innovatív külső megjelenésre és most bár sok változás ismerős lehet, vannak olyan részletek amiket eddig nem láttunk.

A legfontosabb vizuális változtatás a Cybertrucktól kapott elülső fénysáv és a kifutó Model Y ismerős arcának egybegyúrása lett. A Juniper elején látható fénysávot egyértelműen a Cybertruckról vették át. Mindkét oldalon további egyedi lámpatesteket láthatunk, melyekről feltételezni lehet, hogy a ködlámpa és a távolsági fényszóró kap bennük helyet. A megjelenés egyébként lényegében nem tér el a többi gyártó elektromos autóitól, az előd modell gömbölyded eleje kissé szögletesebb képet mutat a Juniperen.

A Juniper hátsója sokkal karakteresebb mint az előd modellé, a teljes szélességű fénysáv pedig erre tesz rá még egy lapáttal. Sokan a Range Rovert vélik felfedezni benne, a lámpák, akárcsak a Model 3 Highlandnál, túlnyúlnak a csomagtartó nyílásán, magukba foglalva a fénysávot, így alkotva egy nagyon egységes de nem túl különleges hatást. Remélhetőleg ezek az új világító egységek már jobban ellenállnak az időjárás viszontagságainak és nem párásodnak majd, és abban is csak reménykedni tudunk, hogy ez a teljes hátsó traktus segíti a Juniper aerodinamikáját.

Juniper beltér

Ahogy az várható volt, az eddigi tapasztaltokra építve, implementálták a Model 3 Highland teljes belterét. Az utastérben több hangulat és környezeti világítás is helyet kapott, a Tesla kiegészítőket forgalmazók nem kis bosszúságára. A frissített Tesla Model Y Juniper első ülései elektromosan dönthetők, fűthetők és szellőztethetők és a hátsó sor szintén elektromosan, két irányban dönthető és fűthető.

Az egyetlen előremutató változás, egy előzetes visszalépésből adódik, nevezetesen a Juniperbe visszakerült az irányjelzéshez szükséges bajuszkapcsoló. Ezt sokan fejlesztésnek élhetik meg de az igazság az, hogy az elődmodellben található, kormánygombokra tanított irányjelzés majdnem mindenkit bosszantott, hiszen ennek használata egyszerűen nem életszerű. Ez a változás remélhetően az összes, jövőben gyártott Teslát érinti majd.


Műszaki és Autopilot frissítések


Mi úgy érezzük, hogy többet lehetne arról beszélni azokról a dolgokról amik nem kerültek bele mint amik végül belekerültek.


Juniper hatótáv


A hatótáv nagyon kis mértékben javult, hasonló értékeket láthatunk mint a Highland összehasonlításoknál, ez abból adódhat, hogy mindkét ráncfelvarrott változat, nagyon hasonló műszaki fejlesztéseket kapott.


Teljesítmény

Az elektromos autók teljesítménye, minden esetben sokkal nagyobb mint belsőégésű motorral szerelt társaiké, és a mindennapi használat során ez a tulajdonság a legelhanyagolhatóbb, hiszen sosem használjuk ki. Mégis mindenkinek ez a legfontosabb adat 🙂

A Tesla Model Y Juniper LR AWD Launch modell, alapfeleszerltsége az Acceleration Boost aminek használatával az autó a 0-100 km/h-t 4,3 másodperc alatt éri el, szemben az előd modellel ahol ez az érték kereken 5 másodperc volt. 

Érdekes módon egy Ausztrál beszámolóból az derül ki, hogy az RWD verziónál ugyanez a mért érték 5,9 másodperc, ami kereken 1 másodperccel jobb eredmény mint az elődmodellé, illetve a számok szerint jobb mint a Model 3 Highland RWD, ami azért kissé gyanús. A pontos értékekhez meg kell várnunk a Juniper európai megjelenését!


Futómű


A Tesla a Juniper felfüggesztését “továbbfejlesztett” státuszúnak jelöli, természetesen nincs szó sem légrugóról és adaptív futóműről.


HW/AI4


A Bluetooth fejlesztések és a HW/AI4-re való átállás az ígéreteknek megfelelően bekerült a Juniperbe. A Tesla nagyot alkotott az Autopiloton de mindannyian tudjuk, hogy ezek nagyrészt szoftveres fejlesztések és nem kifejezetten a Juniperre jellemzőek, hanem minden modellt érintenek. A bluetoothos fejlesztések lehetővé teszik, Highland-hez hasonlóan a csomagtér ajtó automatikus nyitását.


Kamerák


Eddig egymásnak ellentmondó véleményeket hallottunk az első lökhárító kamerájáról. Láttuk a Highland korai rendereléseit ami nem volt meggyőző, ez történik most a Juniper esetében is. Ennek a fejlesztésnek az eredményeit is akkor látjuk bizonyítottnak ha európában megjelenik az autó, mostantól 8 kamerával dolgozik a Juniper.


Hatékonyság


A Tesla, gyártási hatékonyságra hivatkozva megemlíti, hogy bizonyos 70 alkatrész helyett 1 alkatrészre van szükség a Juniper gyártásához. Felhasználóként nem igazán értjük, hogy ez hogyan érint minket, hacsak nem arra gondolnak, hogy ezzel a hatékonysággal, lényegesen olcsóbb lehet a Juniper gyártása.


Használatból adódó tapasztalatok


Mivel még nem vezettünk Juniper, ezért ilyenről nem tudunk beszámolni. Annyi biztosan elmondható, hogy a specifikációk és az eddig megjelentek alapján, hasonló változásokra számíthatunk mint a Model 3 Highland esetében. Csekély változtatások történtek, de ettől még kaphatunk egy sokkal jobb autót, ami attól is függ, hogy éppen hol használjuk. Jó utakon a régi Model Y is szuper kis autó volt, minden hibájával együtt.

Tesla Model Y Juniper megjelenés és árak (update)

A Tesla Model Y Launch Series változata drágább lett, mint amire számítottunk: 25 299 900 Ft-ért rendelhető és az ígéretek szerint márciusban át is vehető. Ajánlói kódok nem használhatók fel a vásárlásnál a Juniper esetében.


Hasonló cikkek

Tesla Cybercab – Éppen az nem hiányzik belőle aminek kéne

Tesla Cybercab – Éppen az nem hiányzik belőle aminek kéne

Érdekes drónfelvételek keringenek az interneten, amin egy Tesla Cybercab prototípusa látható tesztelés közben. A képek a Texasi Gigafactory területén készültek. Meglepő módon a képeken látható Robotaxi, kormánykerékkel van felszerelve, ami elég sok kérdést felvet az,...

Tesla Supercharger töltőhálózat Magyarországon

Tesla Supercharger töltőhálózat Magyarországon

Mi a tesla supercharger? A Supercharger egy globális töltőhálózat, amelyet a Tesla fejlesztett ki elektromos autóinak gyors töltésére. Ez a hálózat lehetővé teszi az autótulajdonosok számára, hogy gyorsan és kényelmesen töltsék fel járműveiket, minimalizálva az...

A HelloTesla a Mailchimpet használja. E-mail címed megadásával, tudomásul veszed, hogy adataid feldolgozás céljából továbbítjuk a Mailchimpnek. Tudj meg többet a Mailchimp adatvédelmi szabályzatáról.

Pin It on Pinterest